Regulament
Bloguri

Intrebare auto

Am o intrebare daca cineva ma poate ajuta happy
Care este temperatura normala la care trebuie sa functioneze un motor 3000 cmc V6 ?
Am avut ceva probleme cu termostatul.Cand mergeam incet temperatura apei era pe la >90 grade, uneori ajungea si la 100.Pe autostrada era pe la 60.
Am fost si am schimbat termostatul acum apa când merg pe autostrada acum e pe la 80 iar in oras 91 grade.Totusi deja la 90 nu fierbe motorul?
Moderatori angel_angel39 pustietate_in_floare Ji_Ji admin

Comentarii

poza Inkubus

Inkubus

  • Publicat Acum peste 2 luni
De ce 99% benzina din Germania ca 1 % a avut din Romania.Am fost de 2 ori cu masina in tara happy)
poza Inkubus

Inkubus

  • Publicat Acum peste 2 luni
Emil, masina a vazut 99% doar benzina din Germania.
Anu fabricatiei e '99 deci masina are o varsta.Nu stiu exact din ce material e fabricat rezervorul.Am citit pe net ca daca filtru e infundat atunci cand se urca pe o panta de exemplu masina nu are putere sau tremura ca nu are un flux suficient de benzina.La mine merge ok fara surprize.
Daca rezervoru are rugina sau nu habar nu am.
poza Emill

Emill

  • Publicat Acum peste 2 luni
Daca benzina ce folosesti este curata si rezervorul de benzina nu este ruginita, nu, nu trebuie sa schimbi filtrul de benzina.
poza Emill

Emill

  • Publicat Acum peste 2 luni
Alina, nu-ti fa probleme pentru temperatura lichidului de racire. Problema apare cand fierbe si prin urmare se evapora si atunci urca mult temperatura, la fel ca si cu o oala lasata pe foc. Cand ramane fara apa, atunci se arde.
Ce se intampla la motor:

https://xorl.files.wordpress.com/2011/03 … 1.gif

Etanseitatea, intre pistonul in miscare si cilindrul in care se misca, ar trebui sa fie perfecta, dar cum sunt facute din materiale diferite, contractiile (la rece), respectiv dilatatiile la cald sunt diferite. Adica, la rece atat cilindrul cat si pistonul sunt mai mici, dar pistonul este si mai mic, datorita materialului din care este facut. Deci apare o scapare intre peretii cilindrului si piston. Cand se incalzeste, amandoi se dilata, dar pistonul mai repede, astfel incat etanseitate este optima si motorul functioneaza optim. Daca motorul se incalzeste mai tare, pistonul se dilata si mai tare, astfel incat atinge peretii cilindrului si datorita frecarii se incalzeste si mai tare si se dilata asa de tare ca se gripeaza, adica frecarea asa de mare devine ca pistonul nu se mai poate misca si uzura datorita frecarii ti-a distrus motorul.
poza Inkubus

Inkubus

  • Publicat Acum peste 2 luni
Am alta intrebare.Daca masina mea are apoape 200 mii km la bord si de cand am cumparat-o eu si mers cu ea 80 mii km nu i-am schimbat niciodata filtru de benzina.Trebuie obligatoriu sa il schimb sau nu?
poza Inkubus

Inkubus

  • Publicat Acum peste 2 luni
Emil , chestia cu schema aia e foarte tare happy)) Nu ma astepam cineva sa imi arate asa ceva happy)
Se vede ca le ai cu fizica etc
poza Inkubus

Inkubus

  • Publicat Acum peste 2 luni
Mersi la toti care mi-au raspuns.De exemplu azi cand am venit de la servici , sunt cam 6 km, apa a ajuns la 90 grade aproxmativ.Si se aude un ticait.Banuiesc ca sunt tachetii.Am un ulei 10w40.Sa ii pun unu 10w60?
poza Inkubus

Inkubus

  • Publicat Acum peste 2 luni
imi este greu sa ma despart de masina mea sad
O am de 3 ani aprox.
poza Emill

Emill

  • Publicat Acum peste 2 luni
Poa' sa fiarba, depinde de atlitudine (de presiunea atmosferica). big grin

http://docs.engineeringtoolbox.com/docum … r.png
matrimoniale - membru fara poza

Lume_lume

  • Publicat Acum peste 2 luni
Sa faci o solicitare pe site-ul constructorului in legatura cu regimul termic optim al motorului. Apa nu fierbe la 90 de grade ci la 100.