Regulament
Bloguri
Nu putini sunt barbatii care au uitat complet cum este sa faci curte unei femei, dar in numar mai mare sunt tinerii care habar nu au cum sa faca acest lucru si nici nu inteleg de ce ar fi atat de important in zilele noastre sa iti mai bati capul si cu asa ceva.

A face curte unei femei este, pana la urma, nimic altceva decat a-i declara acesteia intr-un mod indirect, subtil si rafinat ca o placi cu adevarat, ca esti interesat de tot ceea ce o reprezinta si ca iti doresti sa petreci mai mult timp alaturi de ea, daca si dansa bineinteles va gasi de cuviinta sa raspunda pozitiv avansurilor tale bine gandite.

Barbatii de altadata nu s-au inselat deloc atunci cand au pus la punct detaliile complexe pe care le presupune arta mereu tanara a seductiei deoarece calculele dansilor se bazau pe o cunoastere corecta a universului feminin, iar de atunci si pana in prezent femeia nu s-a schimbat atat de mult incat regulile din trecut sa nu mai poate functiona cu mare succes si in prezent.

Mai nou putem vedea cu stupefactie ca in special tinerii prefera sa isi cucereasca iubitele pe alte cai decat cele ale seductiei de tip clasic, ei inspirandu-se probabil din cultura neolitica a cavernelor in demersurile lor romantice si afisand la modul ofertant fie muschii bine bronzati, fie masina tunata sau macar telefonul mobil de ultima generatie agatat "neglijent" de gat.

Astfel, fetele care fac obiectul admiratiei acestor "baieti de cartier" sunt cucerite asemenea stancutelor atrase de obiecte stralucitoare si cad repede in mrejele "neandertalilor" sau, oricum, pot fi convinse la o adica sa o faca prin apelul la "ratiune", la ceva violenta de scena sau de-a dreptul prin plasarea unei palme in plina fata.

De ce sa mai faci deci curte unei femei in asemenea conditii foarte simple si clare pentru toata lumea, cand pana si barbatii adulti procedeaza similar cu tinerii, intelegand fara doar si poate avantajele de necontestat care insotesc un asemenea modus operandi precum cel mentionat anterior.

Raspunsul poate fi surprinzator pentru unii, dar si suficient de limpede, si este vorba de simplul adevar ca femeilor nu le plac in realitate avansurile directe, mitocania sau violenta sexuala si ca merita sa investesti mai degraba in seductia de tip clasic atat pentru placerea femeilor cat si pentru propriul bine, la final putand sa te descoperi ceva mai rafinat, mai plin de incredere si, de ce nu, ceva mai "european" decat in trecut.

Tehnicile diverse care definesc arta seductiei, modalitatile eficiente de a surprinde placut o femeie si a ii atrage astfel atentia precum si aspecte legate de domenii conexe precum vestimentatia sau accesoriile de purtat la o intalnire pot fi studiate in detaliu prin apelul la informatia bogata de pe Internet sau din literatura de gen, dar primordial este sa iti doresti sa faci o schimbare in planul propriei mentalitati si sa privesti putin diferit femeia ca pe o fiinta totusi diferita de tine si binecuvantata si cu ceva frumusete si o gratie aparte, mai greu de gasit pe la amicii din propriul anturaj.

A sti cum sa faci curte unei femei este o arta care ar trebui la modul foarte serios studiata si in cadrul programelor scolare din invatamantul liceal, la aceasta varsta fiind cel mai potrivit ca sa iti insusesti macar o parte din setul de reguli care stau la baza artei seductiei. Atat baietii cat si fetele ar avea astfel la indemana un limbaj comun, care sa le permita sa se apropie unii de altii si din punct de vedere afectiv si emotional, intelegand in mare cam ce trebuie sa faca pentru a trimite si a primi semnalele potrivite.

In vremuri demult apuse, in sistemul de invatamant romanesc erau prevazute si astfel de ore de educatie a adolescentilor pentru viata, iar rezultatele s-au dovedit a fi dintre cele mai bune. Chiar si in cazul adulterului sau a relatiilor cu persoane de varsta mai mare, tot se reusea sa se tina seama in buna parte si de anumite reguli cu caracter romantic si aceasta proteja eficient deopotriva femeia cat si barbatul de experimentarea unor traume sufletesti ireparabile.

Sa nu renuntam deci atat de usor la jocul incitant al seductiei si, chiar daca unii au ales sa coboare cu ceva standardele, asta nu inseamna ca trebuie sa mergem si noi cu turma intr-o directie gresita ci ne putem la o adica si opune, practicand cu placere si rafinament jocul perpetuu al dragostei si al apropierii romantice dintre un barbat si o femeie.

Sursa: http://egirl.ro/eboys/punctul-lui-de-ved … -5540

Trubadurii şi arta de a face curte

„E mort, cel căruia nu îi este dat / Să simtă a dragostei suflare“, cîntă, acompaniat de lăută, Bernard de Ventadour, trubadur născut în secolul al XII-lea, în castelul Ventadour (Limousin), considerat cel mai de seamă cîntăreţ din lirica provensală. Astăzi, în lumea postmodernă, de unde lipsesc tot mai mult entuziasmul, marile elanuri ale iubirii (convertită aproape total în sex), răbdarea, onoarea, poezia (şi chiar lăutele, s-au refugiat la muzeu), ne este tot mai greu să desluşim tîlcuirea unor asemenea versuri, aparent desuete.

Trubadur este numele dat poeţilor – muzicanţi medievali, care compuneau muzică şi versuri în vechea franceză (limba d’oc vorbită în ţinuturile occitane din Franţa meridională. Ei peregrinau (secolele XI-XIII) de la o curte seniorială la altă, punîndu-şi măiestria şi arta de a cînta iubirea în slujba unei Doamne. Cuvîntul trubadur derivă din provensală (dialect al limbii d’oc) în care trobador înseamnă poet. El derivă din verbul trobar şi înseamnă a găsi, a inventa. Trouverii erau poeţii din nord, printre care s-au numărat Marie de France şi Richard Inimă de Leu. Versurile trubadurilor erau acompaniate la diverse instrumente muzicale (lăută, violă). Cîntecele lor, înnobilate de o muzică derutantă, fascinau prin amestecul de austeritate şi sensibilitate, de fervoare şi gravitate aproape religioasă. Primul trubadur din Europa, Guillaume, conte de Poitiers şi duce de Aquitania, îşi cîntă declaraţiile de iubire profană, folosind formule melodice din liturghia imnului ambrozian. Asistăm, aşadar, la o laicizare a entuziasmului (în sensul său literar, en theos, de îndumnezeire). Trubadurii descoperă plenitudinea fiinţei şi „mîntuirea“ posibilă prin iubirea închinată femeii. În plin Ev Mediu, arta trubadurilor va fi primul semn al curentului renascentist, care va aşeza omul în centrul preocupărilor sale artistice, în locul comuniunii cu divinitatea. „Fenomenul trubadur“ poate fi integrat într-un cadru mai general, care a fost determinat de apariţia în sînul societăţii feudale a Franţei de sud a unei noi arte de a trăi. Are loc o transformare profundă a moravurilor şi a idealurilor clasei nobile, care nu se mai reduce doar la o lume de războinici, stăpîniţi de dorinţa de putere. Sub impactul afluxului de „avuţie şi civilizaţie“, determinat de Cruciadele din secolul al XII-lea (din Orient şi Spania), la curţile meridionale senioriale se trăieşte mai liber şi se cultivă un ideal de viaţă frumoasă, clădită pe emoţii înălţătoare şi rafinament artistic. Mutaţia esenţială adusă de acest ars vivendi se reflectă în noile străluciri pe care le capătă ars amandi, respectiv prin locul tot mai important pe care îl va ocupa femeia în existenţa curtenească. Ea se va bucura de cinstire şi respect, iar trubadurii îi vor dedica un adevărat cult poetic şi amoros (sub chipul unei misterioase Doamne). Această transmutaţie erotică determină apariţia în Occident (secolul al XII-lea) a unui nou tip de relaţie între bărbat şi femeie, care s-a numit dragoste curtenească. Subiectul va inspira aproape exclusiv poetica provensală, devenind un model pentru toate popoarele romanice, cît şi pentru englezi şi germani. Frecventînd curţile senioriale, trubadurii devin maeştrii în arta lui fin’amor (în occitană însemnînd iubire pură, în sensul de elevată, rafinată) care îl înnobilează pe îndrăgostit întrucît dezvoltă (prin răbdare, dominaţie a simţurilor şi comportament etic) calităţi morale şi spirituale alese. Există şi un sistem fix de legi, care se vor constitui într-un cod numit Leys d’amor (în provensală – Legile iubirii curteneşti). Să precizăm, din capul locului, că trubadurii nu cîntau decît iubirea în afara căsătoriei (considerată a se întemeia doar pe unirea trupească) în timp ce fin’amor se referea, în mod esenţial, la contopirea sufletelor. Iubirea pură se întemeia pe trei virtuţi: măsura (mezura), inteligenţa (şen) şi meritul (pretz). Ele erau considerate rădăcini ale binelui, frumosului şi cunoaşterii. Un rol esenţial îl avea mezura care se dezvolta prin educaţie curtenească (supunerea erosului la o disciplină etică riguroasă). Aşadar, arta iubirii, a lui fin’amor, se învaţă! Trubadurul dobîndind, printre altele, o înţelepciune lăuntrică, de ordin spiritual (Les Fous d’Amour au Moyen Age. Orient-Occident, Editrices: Claire Kappler, Suzanne Thiolier-Méjan, L’Harmattan, Paris, 2007). Căci marea descoperire a trubadurilor a fost că dragostea poate fi mai mult decît focul poftei trupeşti. Poate în acest sens trebuie să înţelegem motivul iubirii mereu neîmplinite din cîntecele lor. Să prezentăm, în încheiere, cîteva din legile codului curtenesc. Faţă de femeia iubită, îndrăgostitul se află în poziţie de vasal. Iubirea lui se asemăna cu o slujbă şi, ca atare, era dator să împlinească poruncile Doamnei iubite. Să o cîştige prin frumuseţea versurilor şi prin vibraţiile fermecate ale melodiilor sale. Aşezat în genunchi, trebuia să-i jure fidelitate veşnică, iar Doamna, ca semn şi zălog al iubirii, îi dăruia un inel (care era retras în caz de infidelitate). O importantă regulă a iubirii curteneşti era răbdarea, puterea de a aştepta semnul acceptării de la iubită. Imperativă se dovedea obligaţia de a învălui în taină identitatea Doamnei sale. Rafinarea vieţii curteneşti a îmbogăţit înţelesurile cuvintelor legate de curte. Cortejar însemna: a primi, a însoţi la curte, a frecventa o curte sau a face curte. Cortezia se referea la eleganţa manierelor, de unde sensul cuvîntului curtoazie. La înnobilarea acestor cuvinte au contribuit, fără îndoială, şi trubadurii. Ei ne-au lăsat moştenire tradiţia amorului curtenesc, ceremonia gesturilor curtenitoare, curtoazia. Într-un cuvînt, arta de a face curte femeii de care eşti îndrăgostit.

Azi, pe stradă

Dar ce a rămas din toate acestea azi? Cum se face curte în zilele noastre? O anchetă de teren asupra expresiei „a face curte“ ar fi un bun reper.

Întrebările au fost „Ce este curtoazia“ şi „Ce înseamnă a face curte?“

La prima întrebare, majoritatea răspunsurilor au fost „sincer, nu ştiu“, „nu cunosc termenul“, sau curtoazia a fost identificată cu bunul simţ, politeţea, a saluta pe cineva. A doua întrebare a avut mai mult succes.

„A face curte unei Doamne? Adică să o agăţ, să o cuceresc! Întîi discuţia, te împrieteneşti, rîzi, povesteşti. Mergi la film, îi oferi o floare. O aştepţi şi dacă plouă. De fapt, trebuie cam multe!“ (spus cu un oftat copleşit de Bogdan, casier la supermarket)

„E o chestie depăşită. Pentru că trăim în secolul vitezei. Nu mai ai timp să fii galant. Decît la o petrecere, la o întîlnire cu prietenii. Eşti amabil, îi vorbeşti frumos, chiar dacă tu ai gărgăuni la cap! Dacă-ţi place, poţi să-i cumperi şi flori!“ (Virgil, informatician)

„A face curte? Păi, vorbeşti ales, o inviţi undeva. Nu pe stradă sau în parc. La Bamboo, nici atît. Că nu se uită la tine dacă n-ai maşină în parcare! Nu vrea nici la teatru. La operă, nu mai spun! Nu poţi să o agăţi cu un trandafir. Asta merge poate la Doamnele peste 40 de ani. E greu de tot!“ (Marian, funcţionar la Pariuri sportive)

„Demult, însemna să-i cînţi serenade sub balcon. Acu’ e imposibil. Pînă la etajul zece nu se mai aude nimic. Plus că nu mai au oamenii voce de cîntat. Fiecare se descurcă după puteri.“ (Florin, electrician)

„Haide că m-aţi spart cu întrebarea asta! (rîzînd) La 7 seara, după muncă, să vorbesc despre curte şi curtoazie?! Bine că n-am băut! Oricum, înseamnă să te porţi politicos. A face curte înseamnă a vrăji o fată. Îi zîmbeşti, o complimentezi. Îi faci atenţii: flori, bomboane, ţii minte ceva frumos despre ea. Dacă întîrzie la întîlniri, o aştepţi. Neapărat o aştepţi!“ (Horia, funcţionar la o firmă)

„Ce-aţi zis? A face curte: cum adică, să-i fac curte la casă? (mirare extremă) A, aa... Să plac o femeie. La noi nu se agaţă pe stradă ca aici. Nu vezi pupat pe stradă. Trimit o fată la ea (o rudă, cineva apropiat) să vadă dacă vrea să ne întîlnim. Nu trebuie să ştie toată lumea. Dacă o iubeşti, te porţi frumos, o respecţi. Dacă nu vrea, închizi subiectul. Dar poţi să o iubeşti în continuare.“ (Ibrahim, patron turc la un magazin de zaharicale)

„Curtoazie e acea sensibilitate şi eleganţă din secolele XVIII-XIX. Ceva care în zilele noastre a murit. A face curte presupune un plan, o strategie ca la armată. Te duci cu ea la cafenea, la un ceai, schimbi idei. Mergeţi cu prietenii, te uiţi la răsăritul de soare. Dar acu’, a face curte e mai mult aplicativ! Decît să vorbeşti despre subiect, treci la acţiune. Zău! Şi dacă lucrurile merg prea tare, îngenunchezi şi îi ceri mîna.“ (Marian, instructor de arte marţiale)

La capătul scurtei noastre anchete, rezultatele se dovedesc mulţumitoare. Femeia nu pare să fi căzut încă de pe piedestalul iubirii. Chiar dacă nu mai trăim într-un „aflux de avuţie şi civilizaţie“, arta de a face curte rezistă cum poate. Comunicarea dintre bărbat şi femeie, „în faza curtenească“, se face prin vorbe frumoase, bomboane, amabilităţi şi servicii. De cîntec (sau poezie) nu mai poate fi vorba, pentru că oamenii nu mai au stare sau se grăbesc. Cea mai grea rămîne, fără îndoială, îndelunga răbdare. Ea se mai poate ostoi, dacă ne gîndim că, la orientali, refuzul de a satisfice dorinţa iubirii este mijlocul cel mai rafinat de a o prelungi. Concluzia: împrospătaţi-vă sufletele cu iubire, altminteri se vor întuneca, precum păsările în colivie, care aproape uită cum e să poţi zbura.

de Silvia Chiţimia, dr. în etnologie şi scriitoare.

Sursa: http://dilemaveche.ro/sectiune/tema-sapt … curte
Moderatori angel_angel39 pustietate_in_floare Ji_Ji admin

Comentarii

poza Emill

Emill

  • Publicat Acum peste 2 luni
Cine cu cine se intalneste se va lamuri stand fata in fata si uitandu-se unul in ochii celuilalt! big grin
poza Emill

Emill

  • Publicat Acum peste 2 luni
Cine se intalneste?
poza Emill

Emill

  • Publicat Acum peste 2 luni
Adica curte prin net?! Nop! big grin
Aici doar o selectie grosiera. Cine este curioasa se intalneste in real si vedem acolo! tongue
poza angel_angel39
Moderator

angel_angel39

  • Publicat Acum peste 2 luni
Al3,winking

Stii si eu?
Poa' se creaza o confuzie mai mare!laughing
matrimoniale - membru fara poza

Vant_primavaratic

  • Publicat Acum peste 2 luni
Nuuu...fusei ocupata rau! Al cui e blogul? Tre´ sa ma "aduc" la zi, ca prea multe se schimba pe-aici de la o zi la altalaughing
poza Emill

Emill

  • Publicat Acum peste 2 luni
-Care e asemanarea dintre caine si inginer?
- Amandoi au o privire inteligenta, simti ca vor sa zica ceva, dar nu stii ce!
olling on the floor
matrimoniale - membru fara poza

Vant_primavaratic

  • Publicat Acum peste 2 luni
Frumusico, drept sa-ti spui, cred ca pentru vreo 3-4 zile m-ar coafa un zidarlaughing, da´trebe sa-l intreb pe Ionel daca zidarii "stie" sa iubeascatongue
matrimoniale - membru fara poza

Vant_primavaratic

  • Publicat Acum peste 2 luni
Hello, Agapiuto big hug...profitati de lipsa mea si va incintati p´aci, e frumos ce faceti?batting eyelashes
matrimoniale - membru fara poza

Vant_primavaratic

  • Publicat Acum peste 2 luni
Seara buna! Felicitari, Emil happy
poza Emill

Emill

  • Publicat Acum peste 2 luni
As usual, Dana are dreptate! happy
Dar oare barbatii cum prefera femeia? Necizelata, needucata sau educata, rafinata? Cum e mai frumoasa "My fair lady", ca la inceput sau cum e la sfarsitul filmului.? big grin
Dar femeile cum prefera barbatii? Oare mai are cautare un comportament de gentleman? Gentle man adica om bland. happy

My Fair Lady Trailer 1964
https://youtube.com/watch?v=21cONdNOhJs